Вітаю Вас, Гість

Проектна діяльність вчителів – філологів Бондарівської гімназії

на 2013 – 2014 н. р.

        …У наших руках – найбільша з цінностей світу – Людина. Ми творимо Людину, як скульптор творить свою статую з безформного шматка мармуру: десь в глибині цієї мертвої брили лежать прекрасні риси, які належить добути, очистити від усього зайвого .

Василь Сухомлинський



Проблема методичного об'єднання вчителів-філологів:

 "Розвиток ініціативи та творчого потенціалу під час вивчення основ філологічних наук шляхом впровадження інноваційних технологій "

ЗАДАЧІ МЕТОДИЧНОГО ОБ`ЄДНАННЯ НА  2013- 2014 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

1). Розвиток комунікативної культури та соціокультурної освіченості школярів, що дозволяє їм бути рівноправними партнерами міжкультурного спілкування українською мовою в побутовій, культурній та навчально-професійних сферах.

2).Навчання етики дискусійного спілкування українською мовою при обговоренні культури, стилів і способу життя.

3). Розвиток загальнонавчальних умінь збирати, систематизувати й узагальнювати культурознавчу і іншу інформацію, що представляє інтерес учнів.

4). Ознайомлення учнів із технологіями самоконтролю і самооцінки рівня володіння мовою.

5). Використання української мови у професійно-орієнтованій освіті.

Науково-методична робота    

  Напрямки в роботі:

1.        Диференційований підхід у навчанні на уроках мови та літератури.

2.           Створення проблемних ситуацій на уроках мови, літератури з  використанням ефективних    форм та методів , створення  ситуації успіху

3.           Впровадження технологій проектів на уроках літератури.           

4.        Розвиток логічного мислення на уроках мови, літератури.

 

Мета  проектної  роботи вчителів – філологів:

 

• Систематизація отриманих знань.

 

• Практичне застосування знань.

 

• Набуття нових, глибших знань із певної проблеми.

 

Проектно-дослідна діяльність у школі здійснюється від обрання теми проекту до його практичного утілення.

 

Формула успіху проекту: механізм самоосвітньої діяльності учнів + технологічний підхід до формування творчої особистості дитини, що володіє високим рівнем мовленнєвої компетенції + проектні технології.

Основні психолого-педагогічні і методологічні принципи проекту:

Особистісно - діяльнісний підхід до системи вивчення мови, сприйняття дитини як суб’єкта діяльності на уроці та позаурочний час, надання можливостей дитині вільно обирати форми та темп засвоєння знань з обов’язковим виходом в кінцевому результаті на державні стандарти в освіті (рівні компетенції).

Завданнях, які стоять перед кафедрою філологів:

І. Підвищення якості освіти:

 Створити умови для досягнення кожним учнем філологічної компетентності (системно формувати філологічні знання як невід’ємну складову загальної культури особистості; забезпечувати інтелектуальний розвиток, розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу тощо).

 Розширювати формування змісту варіативної складової філологічної освіти засобами спецкурсів, курсами за вибором, факультативів.

 Забезпечувати формування та розвиток змісту допрофільного та профільного навчання української мови з метою виявлення професійних інтересів і прагнень учнів.

 Активізувати роботу вчителів, учнів із метою підвищення результативності участі в олімпіадах обласного, всеукраїнського рівнів.

 ІІ. Підвищення якості викладання:

·      Вивчати, узагальнювати, впроваджувати в практику роботи елементи передового педагогічного досвіду.

·      Широко використовувати інноваційні технології навчання.

·      Удосконалювати педагогічну майстерність шляхом поточного та перспективного планування самоосвітньої діяльності.

·      Створювати умови для реалізації особистісно-орієнтованого підходу до навчання, розвитку й виховання особистості.

 ІІІ. Активізувати діяльність зі збагачення змісту, форм позакласної роботи з учнями; розвивати співпрацю:

 ВЧИТЕЛЬ – УЧЕНЬ – БАТЬКИ

    Для ефективної реалізації вищезазначених завдань методична робота в нашому навчальному закладі має безперервний характер; діяльність усіх структурних одиниць та ланок спрямована на реалізацію науково-методичної проблеми колегіуму й вибудована за певною системою.

     Розвиток обдарованого учня:

·      Розкриття обдарованості.

·      Створення індивідуальних планів роботи з обдарованими учнями.

·      Участь у предметному тижні, Місячнику, олімпіадах, МАН, конкурсах.

                                             Проектна діяльність        

-         Мишура Л. І.  Назва проекту:

 «Рідна мова в рідній школі ». Учасники проекту -  учні 5 – 9  класу 

 ------------------------------------------------------------------------------------------------                                      

-          Гавран Г. А. Назва проекту: «Формування читацьких навичок сучасного школяра шляхом використання духовно – морального потенціалу художнього тексту»   

----------------------------------------------------------------------------------------- -------------                                              

-         Логвиненко О. М.   Назва проекту: «Формування мовленнєвої культури учнів»                                                                   

             - Величко  С . Д.   Назва проекту: « Інноваційні технології навчання у   розвитку творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури» 

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------                                                                        

-          Капля Л. І. Назва проекту: «Розвиток комунікативних навичок через проект»

________________________________________________________________

-         Пономар Л. С. Назва проекту: « Ігрові технології як засіб активізації вивчення англійської мови»

________________________________________________________________

-          Іванова В. В. Назва проекту: «Історична тема в художній прозі»


Проектну діяльність   поєднувати з дослідною для цілеспрямованого розвитку спеціальних знань і вмінь, необхідних у проектній діяльності, а саме:

 

1) рефлексивні вміння:

 

• уміння осмислювати завдання, для виконання якого бракує знань,

 

• відповідати на запитання: «Чого потрібно навчитися для виконання поставленого завдання?»,

 

• побачити проблему;

 

2) пошукові (дослідницькі) вміння:

 

• висувати гіпотези,

 

• знаходити способи їх перевірки,

 

• самостійно знаходити відсутню інформацію;

 

3) комунікативні вміння:

• вступати в діалог,

• ставити запитання,

• висловлювати свою точку зору,

• брати інтерв’ю та ін.;

4) розвиток умінь і навичок експериментування;

5) презентаційні вміння й навички:

• навички монологічного мовлення,

• артистичні вміння,

• використання різних засобів наочності під час виступу,

• уміння відповідати на незаплановані запитання.

План роботи методичного об’єднання
вчителів філології Бондарівської гімназії

Проблема методичної служби гімназії:

 

Забезпечення підвищення рівня професійної компетентності вчителів гімназії, що є умовою реалізації цілей розвитку особистостей учнів та удосконалення навчально – виховного процесу

 

Проблема методичного об’єднання вчителів                     філології:

Використання інноваційних технологій на уроках української мови та літератури, російської мови та світової літератури, англійської мови;  використання комп’ютерних можливостей техніки і мультимедійних технологій

 Додаткові питання для обговорення

на засіданнях методичного об’єднаньня вчителів гуманітарного циклу:

·        Вимоги до сучасного уроку та шляхи їх реалізації.

·        Сучасні уроки, проблеми їх аналізу та самоаналізу.

·        Діяльнісний, особистісно зорієнтований і компетентнісний підходи як провідні у світовій практиці навчання.

·        Компетентнісний підхід  в освіті. Компетентності й компетенції з предметів гуманітарного циклу.

·        Інноваційні аспекти особистісно зорієнтованого, розвивального навчання.

·        Оцінювання знань і умінь учнів: критерії, вимоги, педагогічні умови, методика.

·        Застосування інтерактивних методів навчання як один із шляхів підвищення ефективності уроків гуманітарного циклу

·        Методи проблемного навчання і їх застосування на уроках.

·        Організація творчої діяльності учнів на уроках : форми, методи, перспективи.

·        Застосування інформаційних технологій у процесі викладання предметів гуманітарного циклу.

·        Навчально-дидактичні ігри як засіб розвитку пізнавальної діяльності учнів.

 Роль домашніх завдань з гуманітарних предметів у розвитку творчих здібностей учнів.

·        Робота з підручниками: проблеми, пошуки, результати.

·        Позакласна робота з української мови та літератури як виховання любові до українського слова.

·        Форми, методи та прийоми роботи з обдарованими учнями.

·        Форми і методи викладання української мови і літератури, світової літератури, російської мови, спрямовані на розвиток творчих здібностей учнів.

·        Ознайомлення з інноваційними технологіями – передовим досвідом учителів України, області, міста, району.

·        Системність у роботі словесника.